סגן השר כהן: "להעמיד את אנשי הימין לדין, בגללם נשפך דם יהודי" • האזינו

דוד לזר 1 Comment on סגן השר כהן: "להעמיד את אנשי הימין לדין, בגללם נשפך דם יהודי" • האזינו
16:14
30.04.24
איתי גדסי No Comments on בן גביר נועד עם ראה"מ ביחידות: "הזהרתי את נתניהו"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן שר האוצר איציק כהן מ'ש"ס' תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את הימין ואמר כי בגללם אנו מאבדים נכסים וכי בגללם דם יהודי נשפך, "השרים, הח"כים ואנשי הימין שעולים להר הבית הם חבורת פירומנים שמציתה את התבערה".

"בגלל אנשי הימין – נשפך דם יהודי"

"במדינה מתוקנת היו מעמידים את אותם אנשים לדין", ענה כהן כשנשאל, מה דעתו על חברי כנסת ושרים מהימין שעולים להר הבית, "הם לא שמים לב מה שקורה, הם יודעים בעצמם – שהם הציתו את האש הזו, אני לא מצדיק את הפלסטינאים הרוצחים, אבל הם נתנו להם סיבות לטרור, ורואים את זה לאורך כל הדרך, אנחנו מפסידים בגללם בכל הדורות עוד ועוד נכסים, בגללם מציבים כעת מצלמות בשטח הר הבית, בגללם דם יהודי נשפך", האשים סגן שר האוצר את חבריו מהימין.

"הם רק דרדרו אותנו מבחינה ביטחונית ומדינית – אותם אנשים הימין. אנחנו זוכרים כששרון נכנס להר הבית בשנת 2000 – כמה יהודים נרצחו מזה?!. קשה מאוד יהיה לכבות את האש כעת. ולחלוטים אני חושב שאורי אריאל וחבריו אשמים בגל הטרור, אני מאשים אותם בכל מה שקורה כעת ובלי לנקות את הצד הפלסטינאי".

הפתרון מול גל הטרור

לדבריו של סגן השר כהן, הפתרון מול הטרור הפלסטיני הוא הצבת חומות בין השכונות שלהם, "הפלסטינאים פוחדים מהחומות בין השכונות, הם רק את חומות – הם מבינים שאתה מבדיל אותם מביטוח לאומי ומהקצבאות וזה מה שמפחיד אותם. הפרדת השכונות שמאכלסות כ- 250 אלף פלסטינים הוא צעד חכם, לקחת מהם את הביטוח הלאומי, קצבאות הילדים והזקנה ולהיפרד מהם לשלום, וגם אם  האמריקאים יהיו מודאגים – אנחנו לא יכולים לסבול את זה יותר".

כהן הוסיף כי חשוב להיפרד מהשכונות הערביות גם בגלל העובדה ש"בתרגיל דמוקרטי רגיל הם יכולים לבחור בראש עיר משלהם, איסמעיל הנייה יכול להיות ראש עיריית ירושלים".

נתניהו מתנהל בחכמה

על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ראש הממשלה מנהל את המשבר בחכמה ובאומץ רב – בהרבה סיבות, כמו שצריך".

כמו"כ, הוא התייחס למשבר החשמל שפוקד חלקים נרחבים ברחבי הארץ:  "נכון שיש תקלה ועיכוב די מוגזם, אבל מצד שני לא צריך לשפוך את התינוק עם המים, יש כאן אנשים מסורים, עובדי חברת החשמל שעובדים לילות וימים לתקן את הבעיה, הם בני אדם, עומדים על עמודים בקור, בכפור, ואם יש משהו שצריך לבדוק הוא – האם בחברה היו מוכנים כראוי לסופה הזו".

משבר החשמל: "לבדו קאת הייתה יד מכוונת"

"צריכים לבדוק את העניין אם היה כאן מחדל ואם היו באמת תקלות מכוונות", אמר כהן והוסיף כי "אגב, הקבוצה הזו בחברת החשמל היא אחת הקבוצות הטובות ברמה בינלאומיות, דוגמא, בארה"ב יש הפסקות חשמל שנמשכות שבועיים".

האם צריך להקים ועדת חקירה שתבדוק את המחדל?, "כל דבר ועדת חקירה? ועדת בדיקה, המנכ"ל והיו"ר שישבו ביחד ויפיקו לקחים".

לבסוף, סיפר כהן כי "דרעי מכנס מחר את ראשי המפלגות החרדיות לדיון מסכם בעניין 'ביטוח חיים' לאברכי הכוללים, יוזמה שעלתה כבר לפני זמן רב וכעת היא מתגבשת לקראת סיום".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הבנאדם אמנם לא שווה תגובה אבל אינני יכול להבליג על דבריו. אני טוען שח"כ כהן הוא זה שגורם לגל הטרור והפיגועים. שאוייבים מזהים חולשה, הם מגבירים את התקיפות, וזה בדיוק מה שח"כ כהן וחבריו מהשמאל החרדי עושים, כל פעם שהם תוקפים את העולים להר, מתחזקת אצל הערבים תחושת השליטה והריבונות על כל הארץ כי הם רואים שאפי' הה'כיבוש' בעצמו אינו מוכן להכיר בשליטתו ואינו מאמין בזכותו ההיסטורית על א"י, ולכן מגבירים את הטרור כדי להפעיל לחץ כדי שיוותרו להם. חשוב להדגיש שאני נגד העלייה להר נטו בגלל האיסור ההלכתי, אבל בשום פנים ואופן אסור להגיד שזה מה שמעצבן את הערבים, כי אתה אומר שאני יתעצבן ואני מוכיח לך שאכן זה כך, אבל הם בכל מקרה רוצים לפגע וח"כ וחבריו רק מספקים להם תירוצים. לצערי, הרבה דם יהודי נשפך בגלל אותם יהודים שמכנים עצמם "חרדים" שהולכים רק לפי "דעת תורה"…..